e-Legitymacja
Zgodnie z rozporządzeniem MEiN z dnia 07.06.2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków zostały wprowadzone nowe blankiety e-legitymacji.
Uczniowie klas pierwszych oraz nowi uczniowie naszej szkoły otrzymują e-legitymację wraz z zakodowaną w niej Kartą Miejską.
Dzięki karcie uczniowie stołecznych szkół podstawowych oraz warszawiacy uczęszczający do podwarszawskich szkół podstawowych mogą korzystać z bezpłatnych przejazdów Warszawskim Transportem Publicznym.
Aby e-legitymacja została wyrobiona konieczne jest umieszczenie zdjęcia ucznia w Dzienniku Librus.
Uczeń, rodzic lub opiekun mogą dodać zdjęcie poprzez bezpłatną aplikację mobilną Librus. Opcja dostępna jest w menu aplikacji pod nazwą Zdjęcia do legitymacji. W widoku dostępne są informacje dla użytkownika, opisujące wymagania dla przesyłanego zdjęcia.
Uczeń, rodzic lub opiekun mogą dodać również zdjęcie poprzez panel dostępny przez przeglądarkę internetową logując się do systemu LIBRUS Synergia.
Uczeń/rodzic/opiekun po zalogowaniu na swoje konto Synergia oraz przejściu do widoku alternatywnego ma możliwość przesłania zdjęcia z poziomu zakładki Kartoteka – Zdjęcie do legitymacji.
Przesłane zdjęcie przez ucznia/rodzica/opiekuna będzie widoczne dla pracownika sekretariatu ze statusem Oczekuje na akceptację.
Zdjęcie powinno być:
- aktualne;
- kolorowe;
- minimalnej rozdzielczości 492 x 633 piksele;
- w formacie .jpg lub .jpeg;
- wykonane na jednolitym, jasnym tle o równomiernym oświetleniu, bez cieni i elementów ozdobnych.
Osoba na zdjęciu powinna mieć:
- widoczną postać od czubka głowy do górnej części barków;
- twarz skierowaną na wprost (en face);
- widoczny owal twarzy, oczy, brwi (twarz powinna stanowić: 70-80% zdjęcia);
- naturalny wyraz i kolor twarzy.
Osoba na zdjęciu nie powinna mieć nakrycia głowy, okularów z ciemnymi szkłami, czy innych rzeczy utrudniających rozpoznanie. Dopuszczalne jest posiadanie na zdjęciu okularów korekcyjnych pod warunkiem, że oczy są dobrze widoczne, a w szkłach nie odbija się światło.
Duplikat legitymacji szkolnej wydawany jest na wniosek rodzica/opiekuna tylko w przypadku zniszczenia lub zgubienia legitymacji.
Za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej pobierana jest opłata skarbowa w wysokości 9 zł (Ustawa z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej).
Aby otrzymać duplikat legitymacji szkolnej należy złożyć w sekretariacie szkoły Wniosek o wydanie duplikatu legitymacji szkolnej (link) wraz z potwierdzeniem dokonania opłaty skarbowej na wskazany we wniosku numer rachunku bankowego.