Projekt Myślenia Krytycznego
W klasie IC podczas lekcji rozmawialiśmy o zawodzie lekarza. Użyliśmy rutyny Double Boubble do pokazania różnic i podobieństw między dwoma wybranymi specjalizacjami. Pracowaliśmy w parach. Kształtowaliśmy postawy myślenia krytycznego tj. tworzenie logicznych powiązań oraz przetwarzanie informacji. Oto do czego doszliśmy …
- Scenariusz zajęć w 1b
- 1a – Widzę… By nie utonąć w śmieciach
- Myślenie krytyczne w klasie 2a
- Dzień myślenia krytycznego w 3a
- Zajęcia z wychowawcą – powrót do szkoły stacjonarnej
- Dzień Myślenia Krytycznego 19.05.21
- Geografia – myślenie krytyczne
- Biologia, Chemia – myślenie krytyczne
Uczniowie w klasie IVb potrafią – już od pierwszych lekcji bawić się i uczyć jednocześnie rutynami krytycznego myślenia. Tworzą szerokie spektrum pomysłów, z ciekawością słuchają kolegów i koleżanek, którzy zaskakują wypowiedzią i swoim punktem widzenia. Śmiało mogę przyznać, że to bardzo konstruktywny sposób nauki.
Na lekcji plastyki pracuję głównie rutyną Widzę, myślę, zastanawiam się Wprowadzam również rutynę !2 pytań. Obie rutyny świetnie się sprawdzają przy analizach dzieł. Uczniowie rutynę Widzę, myślę, zastanawiam się robili w parach oraz indywidualnie. Rutyna 12 pytań jest robiona grupowo.